Alább összeszedtünk pár szoftvert, alkalmazást, ami segítheti a mindennapokat a távmunka során.

1.) Gyors üzenetküldés, azaz a CHAT programok:

Már nem tudunk átszólni a másik asztalhoz, hogy gyorsan megkérdezzünk valamit. Javaslunk ennek helyettesítésére a SKYPE-ot, vagy VIBER-t. Mindkettő elérhető a leggyakrabban használt eszközökön, így bárhol utol lehet érni a másikat egy gyors válasz erejéig. Bármelyikre is esik a választás, fontos, hogy azon csak az üzleti témájú kommunikáció történjen.

2.) Felhőben tárolt adatok:

Már nincsen lehetőség, hogy az irodában működő másik számítógépről letöltsünk ezt azt. Fontos, hogy adataink elérhetőek legyenek az interneten keresztül bárhonnan. Mi erre a megoldásra a Dorpbox-ot, de még inkább a GOOGLE DRIVE-ot javasoljuk. Utóbbi ingyenesen is rengeteget tud segíteni, de üzleti csomagja is széles körben támogatja a távmunkát.

3.) Céges egyedi e-mail cím minden kollégának:

Sosem volt fontosabb, hogy legyen hivatalos domain neve, és ahhoz kapcsolt e-mail címe minden kollégának. Felejtsük el az ingyenes internetes levelezőket. Az információ ott nagyon gyorsan elveszik. Ha nincsen vállalkozásának weboldal címe, vagy kollégájának e-mail címe szólj, és megoldjuk

4.) Jelszavak tárolása

Nem azelőtt a monitor előtt ülsz, ahova fel van ragasztava a jelszó? Nem vagy a fiók közelében, amiben a jelszavakat összegyűjtő kis füzet található? Nagy baj..
Próbáld elkerülni, és a jelszavaidat tárold biztonságosan. Mi erre a safe-in-cloud megoldását javasoljuk. Okostelefonon, tableten, asztali gépen, mindenhonnan elérhetővé vállnak jelszavaid egy mesterjelszó használatával. És ami ebben a tuti, hogy a jelszavakat a saját (amúgy is biztonságos) google drive fiókodban tárolt file-ból szedi.

5.) Nagy file-ok küldése

Ha nincsen még felhő tárhely, de a leveleződben meg nem megy át a file, már nem lehet holnap odaadni pendrive-on. Küldd át a told-a-cuccot, vagy a mammutmail rendszerén keresztül. Egy nagy file ne legyen akadálya a távoli munkának.

6. Videókonferencia, on-line csoportos oktatás

Rengeteg eszköz áll rendelkezésre, sokat is kezdtek használni most a cégek, kollégák. A leginkább elterjezd a ZOOM, vagy a Google MEETS. De ha mindenképpen Microsoft, akkor nekik erre is van megoldása, itt a Microsoft Teams.

+1 Ügyfél kapcsolattartó rendszer

Ha kell egy alkalmazott, aki mindig, mindent tud? Ha vezetőként látni akarod, hogy mikor, mivel foglalkoztak a kollégák amíg otthonról dolgoztak? Számos rendszer közül lehet választani, de mi az általunk használt, és jól bevált CRM rendszer tudjuk javasolni. Nevét ide nem írhatom, de személyesen szívesen válaszolok kérdésekre.
A CRM rendszer lényege: Minden ügyfél információ egy helyen, mindez automatizmussal, és határidőkhöz rendelt teendőkkel.